onsdag 26 februari 2014


Tjingeling alla glada!

Igår, japp, i går blev det premiärtur på hojen .. åh ni må tro att det var underbart .. hi hi. Jag var lyckligare än ett barn på julafton när jag fick dra på lite och känna krafterna .. jag tror jag gick med ett fånigt leende hela eftermiddagen .. =)

Idag har jag gjort lite nyttigheter, sånt jag kan äta när jag blir sötsugen, jag har gjort Frukt- & Nötbollar och de är gudomligt goda!
Här är receptet ifall någon vill prova

10 dadlar
1 dl vatten
1 dl naturella cashewnötter
2 msk kakao
2 dl kokosflingor
sesamfrö

Mixa de urkärnade dadlarna med vattnet i en matberedare. Tillsätt nötterna och kakaon och mixa ihop, tillsätt kokosen. Rulla till ca 20 bollar som rullas i sesamfrö, ställ i kylen innan servering.


Jag har även gjort en sats nyttig Müsli som står i ugnen just nu. Har gjort den förut och den är otroligt god, jag fullkomligt älskar den =)

Müsli
1 äpple
skalet av 1 apelsin
5 urkärnade dadlar
3 msk honung
1 tsk kanel
1 dl solroskärnor
1 dl mandel
1 dl hasselnötter
1 dl paranötter
1 dl pumpakärnor
½ dl slroskärnor
1 dl linfrö
½ msk rapsolja

Sätt ugnen på 100 grader. Lägg mandlar, paranötter och hasselnötter i matberedaren och mixa till grövre bitar, häll över i en skål.
Skär äpplet i bitar, lägg äpplet, apelsinskal, dadlar, honung, kanel h solroskärnor i matberedaren och mixa till en massa som du lägger över i skålen med nöthacket. Tillsätt hela solroskärnor och linfrö och rör ihop allt.
Smörj ett bakplåtspapper och bred ut smeten och grädda i 1 timme, sänk sedan temperaturen till 50 grader och grädda ytterligare 4-5 timmar, låt svalna och bryt i småbitar .. färdigt =)

Recepten kommer ur boken Gå ner i vikt med Detox av Ulrika Davidsson, en jättebra bok som jag använde när jag gjorde min Detox-kur .. =)

I kväll ska jag iväg på en ny och intressant "kurs" där vi ska få lära oss lite om Horoskop och jag ska få mitt eget horoskop. Det blir jättekul och intressant .. åh vad jag älskar att lära mig nya saker .. =)


Ha det bäst allihop!
Kram

2 kommentarer:

Ullis sa...

Du kunde inte hålla dig längre :)
Här finns suget oxå, vi får väl se
hur länge de tar innan hojen tas hem :)

Home2tiny sa...

Har alltid velat ta MC-körkort vet inte varför jag inte kommer till skott. Både mannen o stora killen har körkort o en hoj står i garaget.....Äter också enligt lchf sen 2 år tillbaka av hälsomässiga skäl o min mage har aldrig mått bättre. Kramisar Tina