måndag 24 februari 2014


Ny vecka och nya möjligheter!

Så var det måndag igen, dagarna och veckorna går så fort. Idag får man lite vårkänslor, det är +8 ute och visserligen lite onödigt blåsigt men torrt och fint på gatorna och snöhögarna smälter och gruset ligger i högar .. =)

Och då kan jag inte annat än längta efter en hojtur .. =)
snart .. mycket snart blir det nog en premiärtur .. =)

Jag är med i ett gäng MC-åkande tjejer här i krokarna som kallar sig Biker Girls och vi hittar på saker även när det inte är hojsäsong. I lördags var det kalas hela dagen då en av tjejerna fyllt 40 år och skulle firas.

Vi började med att lura iväg henne på en busstur till en grannstad, där åt vi lunch för att sen åka hem igen och ha lite förfest hemma hos en av tjejerna. Där böt vi om då 40-årsfesten var maskerad med Jul-tema .. =)
Jag klädde ut mig till lucia med rosa ljusslinga som ljuskrona, kul med såna batteridrivna slingor .. hi hi.
På kvällen bjöds vi på ett dignande julbord med ris à la malta till kaffet .. =)
Senare bjöds det upp till dans till ett lokalt rockband, de spelade riktigt bra så dansfötterna fick jobba lite under kvällen... =)
En jättekul fest med mycket skratt och tok =)

På söndagen hade jag värk i dansfötter och ben och träningsvärk i skrattmusklerna, men det står man ut med när man haft roligt. Magen var däremot inte så glad över att jag hade ätit en massa kolhydrater så den satte sig lite på tvären mest hela dagen, men men. Nu är det åter lågkolhydratkost som gäller här hemma så nu är ordningen återställd och magen börjar känna sig bättre .. =)

När jag i morse ställde mig på vågen och tog fram måttbandet så visade det minus även denna vecka trots kalas med god mat och dryck .. det tackar jag för .. =)


I går tog vi en sväng till stora lasarettet för att hälsa på gubbens farmor som är inlagd efter en Stomi-operation, hon mådde inte alls bra stackars farmor men det ska förhoppningsvis snart bli bättre.
Jag ringde till henne nu på f.m. för att höra hur hon mådde och det var lite bättre idag, hoppas det fortsätter i den riktningen nu så hon får komma hem till farfar snart. Det är inte lätt att bli gammal och inte få vara kry :/

I kväll ska jag iväg på meditation, det ska bli skönt. Jag mediterar ju nästan varje dag hemma men det är extra skönt att gå på vägledd meditation, så det ser jag fram emot .. =)



Må så gott!
Kram Patricia



4 kommentarer:

Nina sa...

Men vad skoj med fest och att ni hittar på roligheter även när det inte är säsong. Jag får nog skaffa MC-kort, om det ska vara så där kul ;)

Hoppas lilla "farmor" piggar på sig snart.

Kram Nina!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Roligt att ni gått ihop i ett mc-gäng, låter som ni har jätteroligt. Den festen var bra påhittad.
Och du är duktig med vikten, jag håller på med 5:2. Före jul hade jag ett bra flyt men nu känns det svårare och få till det.
Kramar
AnnaMaria

Gunillasljusglimtar sa...

DET lät ju för häftigt!! att ha ett mctjejgäng o hitta på massa saker tillsammans! Görkul Patricia! Hoppas du hade det bra igår kväll...Nu ska jag iväg på träning,bodyvive heter det! kram Gunilla

Hanna sa...

här har det känts som våren de första dagarna på veckan, Härligt
Ha en bra kväll
Hanna