fredag 21 februari 2014


Gomorron!

Det känns lite kul att vara tillbaks och få kontakt med "gamla" godingar här inne igen .. :D

Jag känner mig ganska nöjd med mig själv just nu.
Jag har gjort några positiva förändringar i livet, såna som man mår bra av .. =)
Dels har jag börjat få in en bra morronrutin nu när jag går hemma och är arbetslös och har all tid i världen. Jag börjar dagen med några klunkar vatten och sen kokar jag upp vatten och gör Ingefäravatten, jag lägger en bit färsk ingefära i en stor temugg och så häller jag över kokande vatten, sen får det ligga och gotta sig medan jag sätter mig och mediterar. Det är en underbar start på dagen att tända ett ljus och sätta sig i tystnad och vara med sig själv en stund, stilla tankarna och bara vara. Jag har successivt ökat tiden, i början kunde jag bara sitta ca 10 minuter innan jag blev rastlös men idag är jag uppe i 25-30 minuter.


Den andra förändringen är kost och motion .. =)
Jag har mått så dåligt i sommar, efter att jag blev uppsagd från jobbet och att vår älskade Rozzi dog, och det innebar att jag började tröstäta och gick upp flera kilon i vikt. Min vikt har jag kämpat med i många år, började gå upp i vikt när jag i början av 2000 blev sjuk och åt en massa mediciner.
MEN efter nyår fick jag en nytändning, bestämde mig för att 2014 ska bli mitt år, där jag ska ta bättre hand om mig själv och jobba på att må bra. Så efter alla helgdagar efter nyår så började jag med att dra ner på alla snabba kolhydrater och tänka lite mer LCHF-aktigt. Sen fick jag för mig att jag ville göra en Detox, så jag Detoxade en vecka och det kändes jättebra.
Nu fortsätter jag med att undvika de snabba kolhydraterna och det känns jättebra och vågen visar -5kg på lite drygt 1 månad och det är jag jättenöjd med .. :D

Och så har jag kommit igång och tränat lite, och jag menar lite .. hi hi.
Jag har ju problem med kroppen så jag kan inte träna som andra, men jag har börjat promenera lite igen (tappade det helt när Rozzi dog) och så har vi köpt en Crosstrainer för 1 vecka sen så den har jag börjat trampa på varannan dag och efter det gör jag lite sit-ups och andra övningar och det känns jättebra att börja träna så smått .. =)

Mitt lilla hemma-gym nere i källaren .. =)

Nu ska jag ge mig iväg till tandläkaren för undersökning, så ni får ha en underbar fredag allesammans!
Kram Patricia



2 kommentarer:

Nina sa...

Vad duktig du är! Grattis till fint resultat :)

Hoppas det gick bra hos tandläkaren..

Kramen resten av dagen!
Nina

Gunillasljusglimtar sa...

Nämen så kul att höra ifrån dej!! Har kommit hem efter ett jobbdygn så har inte kunnat svara förrän nu! ja det har hänt massor hos dej också läser jag,tråkiga saker o trevliga saker..Jaa man vet aldrig vad livet har till en! Här är det ju mycket bättre nu sen ett skov som började i mars ifjol..Nu på G igen! Har börjat träna på ett ställe,får inte till det hemma i trånga stugan o så är jag motiverad igen! Stackars Rozzi då:( Kram på dej ♥ Gunilla