söndag 9 december 2012

 
Jag får snart döpa om mig till söndags-bloggare .. det verkar som det är då jag får ändan ur och sätter mig o bloggar .. ;)

I måndags när jag kom hem från jobbet var jag sugen på att ta en macka, det fanns inget mjukt matbröd hemma och då fick jag ett ryck och ställde mig o gjorde mina grova limpor, det är ju så smidigt med bikarbonat-bröd och efter drygt 1 timme kunde jag avnjuta mitt nybakade goda bröd .. =)
 
Den här veckan har vintern kommit till oss på riktigt och det har varit riktigt kallt vissa dagar .. och då är det så skönt med de öppna spisarna, även om vi värmer huset med pellets så är det något speciellt att göra en brasa .. =)
 
Och i tisdags började det snöa .. och det snöade o snöade och snöade .. äntligen vinterlandskap .. =)
 
I onsdags var jag och pappa bjudna på Jullunch på Sala Silvergruva. Det var vår pellets-leverantör på jobbet som bjöd in. En trevlig dag med god mat och trevliga och roliga människor, den enda nackdelen var att det var ett riktigt busväder med mycket snö, så jag var glad att det var pappa som körde .. =)
 
När lunchmötet/konferensen var slut fick vi med oss varsen julklapp .. en fin pajform med en sån där modern grytlapp .. =)
 
 
Något jag ofta och gärna äter till lunch är Ägg- & Ajvar mackor med ost .. så enkelt och så jäkla gott .. så det åt jag i torsdags .. =)
 
Och det har fortsatt snöa .. tog denna bild med mobilen i torsdags kväll uta på gården .. =)
 
Mistlar har vi gott om här hemma .. här är en av de minsta .. =)
 
Mycket snö, solsken och många minusgrader .. underbart!
 
Jag har blivit jätteförkyld men i går var vi tvugna att åka upp till vänner i Sätra brunn och hämta en sak så jag följde med även om jag var hängig. När vi åkte ur Kungsör möttes vi av tjock dimma ute på åkrarna .. såg så häftigt ut..
 
..solen sken och det var -9 grader och dimma .. =)
 
Så läckert .. =)
Och så här var det till o från hela vägen upp till Sätra brunn .. även på hemvägen. Och temperaturen vandrade från -6 till -17 grader under resan .. =)
 
Fast jag inte gjorde något så var jag helt slut när vi kom hem, så det blev tacos och ryggläge i soffan under filten under kvällen .. =)
 
Och idag har vi så klart tänt det andra ljuset .. =)
 
Hoppas ni alla har en skön 2:a advents söndag!
Kram Patricia

7 kommentarer:

Nina sa...

Krya på dig en massa!

Vilken häftig bild du tog med mobilen i mörkret! Ja, dom andra fotona är fina dom med :)

Här har vi -15 och dimma idag, och det gör att det blir små iskristaller som virvlar runt och gnistrar i hela luften, otroligt häftigt!

Må så gott du orkar och vila dig frisk nu!
Kram Nina!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag var också ute och körde igår i dimma, och det var samma pendlande i temeratur där. Härlig äggmacka och mysigt framför brasan. Krya på dig nu och adventskram
AnnaMaria

Unknown sa...

Ja du Vi har ständigt springande till pannrummet.....vi måste nog byta panna här. För det här blir ohållbart. Åka bort om det är kallt är inte att tänka på. Men det blir vedpanna igen eftersom vi har skog själva men det måste ju helt klart finnas bra och mycket bättre pannor.
Brödet Du bakat ser verkligen gott ut det hade jag velat haft ikväll för i det här huset fanns bara hårtbröd men visst det är ok de me.

Så Ni har mistel i trädgården
häftigt eller kanske inte för det är väl en parasit.
Blir det bara fler och fler eller hur fungerar de?

Nu får Du krya på Dej.

Kram!

Mina Gouldsamadiner sa...

Du är en riktig matmamma du.Bakar gör jag aldrig.
Så himla mysigt det måste vara att kunna tända en brasa sådär inomhus.
Fördelen med vintern är ju att det blir så mycket ljusare men blir det för kallt.Hua.Nä då gillar jag det inte.
Kram Kicki

vita drömmar och svarta tassar sa...

krya på dig inte kuligt alls med förkylt i näsan...så duktig du är på att göra bröd


ha en fin vecka
kram wivi

Gunillasljusglimtar sa...

Åh då hoppas jag att förkylningen gett med sej gumman! Såå fina bilder du visar...Du har mycket bra recept,hoppas jag hinner göra det nån gång:)) Kram Gunilla

Anonym sa...

�?Kenseth attends four or five Packers games each season and got to do the Lambeau Leap as part of an ESPN The Magazine photo shoot Is the motto to read Pride + I = Victory! U QB Brett Favre had 256 yards and a touchdown[url=http://www.49ersofficialprostore.com/nike-joe-montana-jersey-authentic-c-9_12.html]joe montana jersey[/url]
but his Packers could not overcome two lost fumbles and a Tyrone Braxton interceptionauthor line-height: 22px;color: #666;font-family: Arial[url=http://www.washingtonredskinsofficialstore.com/cheap-deangelo-hall-jersey-forsale-c-9_22.html]DeAngelo Hall Jersey[/url]
Helvetica[url=http://www.broncosofficialnfl.com/nike-peyton-manning-jersey-authentic-c-9_17.html]Authentic Peyton Manning Jersey[/url]
sans-serif; Thank You Again
Coffee is a great way to keep warm and keep energy during the colder tailgating parties Sirius carries Howard Stern; XM carries Oprah Make sure your programs have the latest updates and if your computer slows down during use restart it to free up memory Not only are customers charged a low monthly fee when compared to most cable providers[url=http://www.nikenfljerseysmart.us/]nfl jerseys china[/url]
they also get a discount on free equipment when they sign a service contract