onsdag 26 september 2012

 
I måndags morse vaknade jag till strålande solsken .. vilket härligt höstväder!
 
När jag kom hem från jobbet tog jag hojen och åkte en tur, helt på egen hand. Det är rätt skönt att rensa skallen när man kör hoj på egen hand, man har ingen att prata med, ingen att ta hänsyn till .. ja förutom andra trafikanter så klart, men när man är fler som åker tillsammans så anpassar man ju körstil och hastighet efter varandra .. =)
Stannade på Markan i Strömsholm och tog mig en Cappuchino innan jag for vidare hemåt .. en härlig tur .. =)
 
 
Tisdagen var mindre kul. Rozzi har de senaste månaderna fått fler anfall när hon är i sina Epilepsi-skov och jag har provat att höja dosen på hennes medicin men det har inte hjälpt, så min magkänsla sa mig att något annat är fel så jag hade bokat tid för genomgång av henne. För några år sen upptäcktes en godartad Cysta på hennes äggstockar, när vi kollade den senast hade den inte växt eller förändrats men nu var det ett tag sen den kollades så jag bad dem göra det .. så här ligger hon nedsövd på röntgenbordet.
Veterinären hittade inte cystan så den verkar ha flyttat på sig för när han undersökte henne med händerna kände han en stor knöl upp mot Mjälten och det är inte bra om den växer där för då kan den (om jag förstod det hela rätt) samla blod och växa tills den spricker och då kan hon dö. Så nu väntar vi på att få en tid för operation så de kan ta bort knölen/cystan och förhoppningsvis tar de även livmodern när de ändå håller på, så slipper vi löp och skendräktighet framöver och förhoppningsvis lindras även hennes EP-anfall som alltid är värst vid löp o skendräktigheten.
 
Idag är Rozzi piggelin och busig som vanligt, så hon verkar i alla fall inte vara sjuk eller lida på något vis så jag hoppas att allt ska gå bra .. =)
 
 
Idag har det regnat hela morronen och kvällen. Jag har haft min lediga dag och började med att gå ut i trädgården och fota lite när regnet lagt sig på f.m.
Jag tycker det är lite kul att fota regndroppar .. =)


 
Den här bilden är jag riktigt nöjd med, tycker den blev vacker .. =)
 
 
I morron är det torsdag och snart helg igen .. dagarna rusar fram som vanligt .. =)
 
Må så gott!
kram Patricia

3 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Stackars lilla Rozzi.. Hoppas hon snart får op'n så hon förhoppningsvis minskar EP-anfallen och ni slipper oroa er för cystan..

jättefina bilder på blommorna..

Kram Mia

Gunillasljusglimtar sa...

Åh lilla hunden,hoppas detta blir bra med Rozzi nu! Fina bilder som vanligt hos dej! Nä jag har skippat mina pelargoner ute,har en kvar men flera stycken på altanen. Jaa nu vill Gunilla ha ÄGG!!! Härligt för dej med mckort va? Du är inte dålig må jag säga...Kram Gunilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Stackars stackars Rozzi, fast man får trösta sig med att hon inte lider. Just epilepsianfall är nog värst för den som ser på. Efter op kanske allt ändrar sig och hon slipper anfall...hoppas.
Kramar och nospuss
AnnaMaria