torsdag 10 maj 2012


Hej på er!

Jag gillar att göra fynd .. som att gå på Loppisar eller Auktion .. eller hitta fynd på Blocket ... =)
För dryga veckan sen satt jag och tittade efter en bättre MC-jacka än den jag har, min gamla är för stor och är en s.k. unisex-modell så den har en mer rund form och när man redan är rund till formen själv så behöver man ju inte förstärka det genom att klä sig som en Michelin-gubbe .. hi hi.

Så hittade jag den här fina hoj-jackan, åkte och provade den och den satt som en smäck .. och kostade bara 600:- .. såna fynd gillar jag ... =D

Fynd nummer två från Blocket blev några dagar senare när jag hittade det här vitrinskåpet på Blocket, just ett sånt som jag ville ha nere i min lokal .. helt klart värt sina 300:- som jag betalade, det finns inte ett fel på skåpet .. =)


Sista april hade vi soligt och fint väder här, så då passade jag på att ta med kameran ut en vända i trädgården, för där börjar det hända grejjor ... =)









Jag håller ju på och ska ta MC-kort som ni vet. Nu har jag hunnit ta två lektioner på Trafikskolan, så den 1 maj tog jag mod till mig och tog den första riktiga vändan på min egna fina hoj. Jag har en väninna som jag får övningsköra med så hon och hennes gubbe kom hit och så tog vi en sväng alla fyra. Oj va pirrigt det var att köra min stora tunga motorcykel själv för första gången, det är en viss skillnad på den och Trafikskolans motorcykel kan jag säga ... =)
Men vi åkte runt lite i Kungsör för att jag skulle få känna på den lite, sen tog vi oss en tur till Valskog via Barkarö för att känna på lite "kringelikrok"-vägar .. och jisses va kul det var och det gick riktigt bra, glömde bara stänga av blinkersen ett par gånger .. hi hi.
Efter hoj-turen blev det kaffe hemma hos oss i trädgården ... =)

Dagen efter tog jag och min väninna en tur själva och då åkte vi nästan 7 mil, det var bra träning och det gick ännu bättre en dagen innan, förutom att jag hade råkat kört omkring med helljuset på .. ha ha ha. Men rackarns va kul det är, längtar sååå tills jag har mitt MC-kort och kan köra när jag vill utan att behöva handledare ... =)

Häromdagen fick jag för mig att min hoj nog skulle bli ännu snyggare utan passagerar-dynan och packväskorna .. så jag monterade bort det och ja jag hade rätt, den blev ännu snyggare utan och man ser de fina linjena som hojen har på ett annat sätt ... me like!!! .. =)

Nu har det ju varit riktigt tråkigt väder i flera dagar så motorcykeln har snällt fått stå och vila inne i garaget, men men, snart skiner solen igen hoppas jag .. =)

I går var det dags att fixa naglarna igen och min "nagel-tjej" tyckte jag skulle ha coola svarta naglar med blad-silver nu när jag blivit cool Biker-brud (som hon uttryckte sig) .. ha ha.
Sagt och gjort, så blev det och det bler rätt coolt faktiskt ... =)

Må så gott ni som fortfarande är gulliga
och tittar in hos mig ... =)
Kram Patricia

5 kommentarer:

Anne sa...

DINA NAGLAR ÄR JU ASCOOLA OCH DU ÄR JU EN RIKTIG BIKERSBRUD..!!! Visst blev hojen snygg utan bönpallen och väskorna, håller med dig fullständigt.

Vi vill värdera upp vårt hus, har inga planer i världen att flytta ifrån det, men hade varit käckt med ett lite tillskott så vissa projekt hade gått fortare..;-) Men det är lite läskigt att någon ska komma in till mig och "värdera" mitt hem, som för mig är ovärdeligt men det går ändå att sätta en prislapp på det ju...

Kör så det ryker..!!!

Kram Anne

Gunillasljusglimtar sa...

Ja du är inte dålig må jag säga...skulle jag aldrig våga köra mc! Tack goa du för titten hos mej idag.Jag är väldans gla för mi lillasyster...ha det gott Fina bilder o snygga naglar:)) Kram / Gunilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men såklart du ska ha svart nagellack, till den snygga jackan och mcn. Och så fin den blev utan väskorna, vilket åk du har! Jag är helt klart imponerad, du är kanonduktig på och köra.
Kramar
AnnaMaria

Mina Gouldsamadiner sa...

Jädrar,har du en egen hoj? Fasen va fräckt och modig du är. Jackan va ju jättesnygg oxå.
Härligt med allt som börjar spira nu...
Trevlig helg och kram Bikerbruden.

Malin - Ebbas änglar sa...

En liten söndagshälsning från mig!

Kram på dig =)
Malin