söndag 11 december 2011


Idag har det varit full fart i stort sett hela dagen .. puh!

Började med att bära upp en hylla jag fick av mamma i veckan, tackade först nej till den, men så kom jag på att gubben påtalat att min trave med böcker vid sängen börjar bli väääldigt hög och att jag kanske skulle behöva mig en bokhylla till dem istället .. =)
Så, jag tackade ja till hyllan och i går sprang jag runt med tumstocken och mätte, var hunnan skulle jag få plats med den? Enda stället som passade var mellan fönstren i sovrummet, så där får den stå .. =)

Och som ni ser så hade jag några böcker vid sängen, och traven växer hela tiden eftersom jag hela tiden köper nya intressanta böcker .. så hyllan behövdes .. =)


På översta hyllan fick det bli en liten "pryl-hylla" .. den söta ljuslyktan fick jag av mamma i somras men harinte haft någon bra plats för den men nu fick jag det .. =)


På dagen åkte vi på Julmarknaden här i byn .. fick med mig den hör söta moss-kransen hem .. =)

Efter julmarknaden åkte vi och handlade, jag behövde fylla på med lite ingredienser för att kunna baka vidare inför julen .. =)
Efter lite matlagning så satte jag igång med Saffrans bullbaket.

En av plåtarna med nygräddade saffransbullar .. hittade receptet här .. de godaste saffransbullar jag bakat tror jag .. =)

Nu känner jag mig ganska sliten, så nu blir det soffan för resten av kvällen .. =)

Ha det bäst allihop!
Kram Patricia

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj va du har grejjat då! mmm dom bullarna såg jättegoa ut!Ser att du snurrar dom som jag gör..inte alla som kan det vill jag lova...Tack för titten hos mej,SPA är viktigt för själen minsann Kramis Gunillasljusglimtar (blogger strular)

Malin - Ebbas Änglar sa...

Åhhhhh.... dom bullarna såg VERKLIGEN goda ut!! Du är så flitig o bakar o står i. Själv är jag inte så road av bakning, så det blir mest köpebröd. Det är ju dessvärre inte på långa vägar lika smarrigt som hembakat.

Lilla Clara är ett riktigt litet charmtroll, förstår att det måste vara något speciellt med första barnbarnet.

Stor kram från mig = )
/Malin

Photo by Maria sa...

Ja en bokhylla behövde du nog allt ;) Jag behöver en till där hemma.. Min är full och det ligger en massa böcker vid sängen..

Visst var bullarna goda?? Jag gjorde dem ju i fredags och länkade med receptet då =) Jag tog det dubbla av smör och vaniljen och så lade jag dem i formar så allt skulle stanna i och på bullarna, feta blev de men så oerhört smarriga.. Frysen fick ta hand om dem på en gång så inte jag skulle äta upp dem =)

Njut av kvällen..

Kram Mia

Anne sa...

åå, vad sugen man blir.. Det blir nog saffransbullebak till helgen..:-)