torsdag 13 oktober 2011


När jag kom hem från jobbet i e.m. så tog jag kameran med ut i solskenet och trädgården en stund. Jag tänkte passa på att fota lite äpplen när det var så fint väder.

Men först blev det min fina pelargon som blommar för fullt fortfarande, var rädd att frosten skulle ha tagit den men den har klarat sig .. =)

Vi har tre olika sorters äppelträd och de mognar tack och lov inte samtidigt .. nu har just höstfrukten mognat och de lyser rött i trädet.

Och det är FULLT med äpplen .. synd man inte orkar ta reda på all frukt.

Gick en sväng förbi rabatten med .. och tänk att lavendeln blommar igen .. inte hela busken men några stänglar .. =)

Framåt kvällningen får vi kvälls sol in i TV-rummet och solen sken in på cyklamen som står på bordet .. så den fick med vara med på bild .. =)


Hoppas ni haft en bra dag och i morron är det fredag igen .. dagarna går så fort!

Kram Patricia

5 kommentarer:

Uttan sa...

Så fina äpplen Ni har. Vi har inte ett enda äppelträd men å andra sidan så törs Jag inte äta några för gallan... du vet.
Vi tog en promenad i solen på förmiddagen men uj vad det blåste.
Nu jobbar Mannen och kommer hem vid Ett tiden men Jag tror nog Jag kommer att vara vaken då för Jag kan inte slita Mej från datorn i kväll har så många bloggar som Jag måste läsa igen på för Jag har verkligen haft "paus".
Det blir rätt så mycket Falun nu för Oss.
Så fort Lars e ledig så åker Vi dit.

Önskar Dej en Fin Fredag och Trevlig Helg!

Kram!

Photo by Maria sa...

kände för att palla ett av de fina äpplena ;)

Ha nu en riktigt härlig fredag men en massa fredagsmys..

Kram Mia

Anonym sa...

Hejsan!

Härliga bilder från trädgården...här kom frosten inatt...
HA en skön helg!
MiaMaria

Gunillasljusglimtar sa...

Åh vilka bilder du tagit,underbara...Ja du har sagt att du ej har en syster nä.visst är jag priviligerad då! Fast man vet ju aldrig,inte säkert vi hade umgåtts om vi ej trivts me varann...Men haft en så kul dag förstår du! Ha det gott kramis Gunilla

Lotta sa...

Otroligt vackra bilder du har tagit. Superfina! Kram Lotta