lördag 15 oktober 2011


Åh va trött jag har varit idag, hade noll energi i morse och låg hela förmiddagen i soffan och försökte "vakna" men det gick trögt. Men till slut så kom jag upp och startade lite tvätt och sen fick jag för mig att jag skulle baka lite muffins .. så det blev chokladmuffins med hackade chokladbitar och philadelphiaost-fyllning .. har gjort dem förr och de är så goda .. =)

Häromdagen var jag inne på en blogg där bloggerskan hade fotat vattendroppar, så idag fick jag för mig att jag med skulle testa, så ut i köket och fram med bytta att droppa vatten i, reflexskärm och bakgrund och så var det bara att fota  ... och jäklar va kul det var .. =)

Långt ifrån alla bilder blev bra men de här som jag visar blev rätt OK .. =)











Svärmor ringde tidigare i kväll, och när vi satt och pratade i luren så tyckte gubben att vi lika gärna kunde åka dit och fika .. och att vi skulle ta hojen, det var ju hela 13 grader "varmt" ute .. =)
Sagt och gjort, jag stoppade in 3 muffins i en påse innanför skinnstället och hoppades att de inte skulle vara helt platta när vi kom fram efter den 5,5 mil långa resan på motorcykeln ... och tänka sig, det är nog tur jag gått ner 5 kg för de var fortfarande runda och fina när vi kom fram .. ha ha.

Hemresan var liiite kylig, då var det bara 8-9 grader varmt ute och jag hade tokigt nog tagit mina sommar MC-handskar .. jag har ju vår/höst-handskar, fattar inte att jag inte tänkte på att ta dem för de är ju mycket varmare .. men men.

Må så gott!
Kram Patricia

5 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Nää men duu såå vackra bilderna blev.. och visst är det kul at leka med kamera och så:) De där muffinsen tror jag att jag såg en gång här hos dej..och tänkte prova..glömde bort och nu fick jag lust att testa igen.. men lite för sent på kvällen bara.. Är du en facebookare?.
ha de gött kram..Pia

Vardag och flärd sa...

Leka med vatten är kul! Muffinsen ser goda ut, har de något recept?
Kram Eva

Nina sa...

Haha, du är ju rolig! Trött och seg å sätter igång att baka! Skulle inte jag orkat en sån dag :) Men fika är gott ;)

Vattendropparna är jättecoola, det måste jag testa vid tillfälle. Fast jag har ingen reflexskärm eller blått underlag, men jag ska iaf prova och se hur det blir med dina tips om inställningen och så :)

Förstår att det blev lite kallt på hojen :)
Kramar om!
Nina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Goda muffins och mc-tur, det kan jag tänka mig fick dig och piggna till. Och så fina foton du tagit, vatten är alltid facinerande.
Ha en mysig söndag
Kramar
AnnaMaria

Photo by Maria sa...

Jättefina vattendroppsbilder..

Låter kallt att åka mc nu men det kan det ju vara värt ;)

Kram Mia