tisdag 24 maj 2011


I går var det dags för gubbens operation av den onda handleden. Planen var att de skulle borra hål i två av handledens ben och trä senor igenom för att räta upp benen som ligger fel. Men tyvärr var skadan värre än läkaren trodde så de kunde inte göra som beräknat. Så istället slipades benen ner för att inte skava där de ligger fel och förhoppningsvis ska det ge mindre värk. Men till hösten vill doktorn steloperera handleden för de fanns ingen annan åtgärd.

Tråkigt att det inte blev som vi hoppats, men skönt för gubben att slippa gips i 6 veckor under hela sommaren. Nu får han spara det till hösten istället.
Han fick med sig ett gäng starka värktabletter med morfin hem och ska dessutom äta Panodil och Ipren, så han går här och jodlar och känner sig yr i mössan till och från. Humöret är det inget fel på som tur är, fast han har lite ont .. =)

Efter jobbet idag var jag iväg och fixade mina naglar igen, den här gången blev de mörkbruna .. man vill ju variera sig lite .. =)

Och efter middagen i kväll så var jag iväg på en jätteintressant föreläsning om Holistisk ansiktsmassage och Kinesisk Ansiktstydning. Föreläsaren hette Ann-Charlott Snickars och är från Stockholm, ni kan bl.a. läsa om henne här.

Föreläsningen var på MerVila där jag går på healing och meditation, och i pausen såg jag att hon tagit hem Pendlar. Jag har tänkt att jag ska köpa en men inte fått det gjort, så nu passade jag på, så den här fina pendeln har blivit min, nu ska vi bara lära känna varandra och lära oss kommunicera .. =)

I morron är det min lediga dag, och som vanligt öppet i butiken. Rea:n fortsätter och jag säljer ut alla Capri-kläder. Denna vecka är det 40% rabatt på alla plagg ur Vårkollektionen och i Fyndhörnan gäller fortfarande Köp 2 - betala för 1 plagg ... =)

Må så gott!
kram Patricia


6 kommentarer:

Lena sa...

Måste börja med att säga att världen är liten, såg att du varit på föreläsning med A-C Snickars, hon hade min Josefine som lärare när hon gick i 3 och 4 klass jag har undrat så var hon tog vägen:) Jätte trevlig tjej:)Stackars gubben din:( men skönt att slippa gips i sommar. Underbara naglar med dessa vågar du väl inte påta i trädgården hihi kram kram

Photo by Maria sa...

Vad tråkigt att op'n inte gick som det var tänkt.. Men skönt att få en op gjord i höst med så att han kanske kan slippa att ha ont.. Kan bli värre med hojåkning med en stelopererad hand iof..

Hoppas ni snart lärt känna varandra och kan kommunicera, du och din pendel.. Du får berätta mer om den sen..

Kram Mia

Anonym sa...

Men åh.. Trist att det var så illa med handen :( Hoppas han kan använda den någorlunda framöver då..

Ha det fint!
Kram Nina! (Kommenterar anonymt för det är det enda som funkar nu när det strular med Blogger, men du vet vem jag är ändå :))

Anonym sa...

Hej Patricia! Ska försöka igen o igen...prövar anonymt oxå då om det funkar bättre,Då kanske det blir några fler hojturer för er ändå nu då! Hoppas han inte har så ont sen...Ha en go kväll Kramis Gunilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det kommer säkert och ordna sig med handleden, och bra att dom har en plan för vård. Väldigt snygg färg på dina naglar, blev påmind nu att jag ska köpa ett nytt lack.
Kramar
AnnaMaria

Anonym sa...

Hej vännen! tack för alla söta kommentarer du ger mig...Jo jag har möe roligt för mej (när jag är frisk) Hahaha man får passa på! Mycket roligt folk oxå som håller igång e'n hela tiden...Men emellanåt säger jag NEJ! Måste ju det ibland...Kramis trevlig torsdag! Gunilla