lördag 9 april 2011


I morse kom ett SMS med frågan om vi bjöd på f.m. kaffe då stora sonen med familj skulle ut på promenad .. sagt o gjort, de kom hit och fikade.
Jag kom på att jag har en Hoppgunga ligger i källaren, som ungarna hade när de var små, så Nicke var snäll och gick ner och letade fram den.

Vi hängde upp den och stoppade ner Clara som nu är 7½ månad och i lagom ålder att prova på såna saker .. och hon var lite fundersam till en början...
..men efter en stund kom hon på hur man gjorde och fick fart på benen ... hon tyckte det var riktigt skoj! .. =)

Clara håller på och får sin första tand så hon vill ha något i munnen mest hela tiden och finns inget annat till hands så duger fingrarna .. =)
Farmors gullunge!!!

När vi hade fikat fick vi för oss att åka till Hedlandet och se vad de hade att erbjuda där, vi hade ju sett reklamen de har på TV:n.
Sagt och gjort, Zebba, Ann-sofie o Clara åkte bil och Nicke & jag tog motorcykeln, men jag vet inte om det var så smart drag att åka hoj idag för jääääklar vad det blåste, och på de öppna ställena av E20 sög det till ordentligt när kastvindarna fick tag i oss. Man fick sitta o spänna sig hela tiden och parera med kroppen för vinden var så stark, så det var väl ingen direkt njutning att åka hoj just idag .. och det var kanske lite långt att åka 7-8 mil i denna hemska blåst .. ha ha.

Nåväl, Hedlandet var väl kanske ingen hit, men de hade några fina saker i alla fall men allt var inte så billigt som ryktet säger. De hade en del fina inrednings saker men de var absolut inte billiga så jag var lite besviken. Men jag kom inte tomhänt därifrån i alla fall ... =)
En t-shirt till lilla sonen och en påse godis plus det här vägg-ordet ...

Och så fick den här diskmedelsflaskan och den söta lilla glasflaskan följa med hem .. =)


Nu är jag lagom mör i kroppen, så nu blir det en lugn kväll i TV-soffan.

Hoppas ni har en skön helg!
Kram Patricia

13 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Vilken rar liten Clara du har, du är rik!
Så härligt att åka motorcykel, men kanske inte i så stark blåst! Kul att du fick med dig några saker hem, man kan ju inte gå tomhänt hem när man varit på shoppingtur!
Ha det fint!
Kram Eva

Gunillasljusglimtar sa...

Oj så skoj att komma iväg lite...jaa va otäckt med blåsten! Gud så sött barnbarn du har...Ha en bra kväll nu. Kramis Gunilla

Stina sa...

Hon är ju så söt.:-) Kram Stina

Snor och Glamour sa...

Så söt hon är lilla Clara. Kul med hoppgungan. Ett tag kvar tills Nhilo kan använda en sådan.

Låter läskigt att åka motorcykel när det blåser så.

Fint väggord....jag har samma fast i svart som hänger på en vit vägg. Jättesnyggt!

Ha en mysig lördagkväll!
Kram Ann-Louise

Nina sa...

Goa Clara :) Jag tror hon har hoppat sig alldeles varm och rödrosig <3

Ha en fortsatt fin helg!
Kram Nina!

Mina Gouldsamadiner sa...

Kul att du hittade lite saker trots att det var lite dyrt.
Lät lurigt med motorcykelfärden.Synd att det blåste så.
Ha en go söndag.
Kramiz.

Photo by Maria sa...

7½ månad!!! Jisses.. Känns som det var typ förra veckan som du sa att du blivit farmor.. Otroligt vad tiden rullar på i hög fart..
En sådan hoppgunga hade jag med till barnen när de var små och de älskade den båda två..

Huuga för att åka hoj i blåst och helst i kastvindar, det är ingen höjdare.. Och det kan inte vara kul att skjutsa i sånt väder.. Tur det gick bra och att ni höll er på vägen..

Ha nu en fin söndag med förhoopningsvis mindre vind men med stor sol..

Kram Mia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag tyckte det var lite otäckt när det tryckte bilen i sidled, och då har vi en stor suv. Kan tänka mig att det var riktigt läskigt med mc.
Fina saker hittade du ialla fall. Och lilla Clara är så charmigt söt, den där hoppgungan lär bli populär.
Ha en skön söndag
Kramar
AnnaMaria

Gunillasljusglimtar sa...

Hej du! Jag är sån som du också...ska sätta så mycket o vill ha så mycket sen blir det ej av! Så kan det bli!
BH skola LÄT mycket intressant vad är det? Kramis Gunilla

Blåklinten sa...

Låter som du haft en bra dag.
Kommer ihåg den där hoppgungan, det hade mina barn också när dom va små.

Lauras Lilla Hem sa...

Vilken söt lite Clara:))
Kram Maria

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Men åhh så söt..:)
En sån har jag på vinden efter min flickor..dom är ju sååå roliga när dom får in snitsen..;)

Önskar dig en häärlig kväll
Kraam Susanne

Gunillasljusglimtar sa...

Tack snälla för "BH svaret" Det var lite kul att höra om faktiskt! Kul jobb...Kram på dej vännen ♥