söndag 19 december 2010

Snart är det jul ...


Ja tänka sig, nu är det bara 4 dagar kvar till Julafton ... och dagarna springer iväg fort som vanligt när man har lite att stå i ... =)

Hyasinterna blommar här hemma och sprider Julstämning i doftform


I går ställde vi oss och gjorde Julköttbullarna .. 3,2 kg närmare bestämt. Jag gjorde smeten och rullade medan älskling brynte och la i långpannan så de fick steka klart i ugnen sen .. det gick riktigt smidigt men oj va slut jag var i kroppen efteråt, så sen blev det vila i soffan en stund.


Men efter vilan så fick jag ett ryck igen och gjorde en sats med Knäck ... tänk att knäck är så himla gott, och så enkelt att göra. Jag gör min knäck i Micron, så himla smidigt och tar bara 9-10 minuter ... =)


Julklapparna har varit klara ett tag här, men jag hade lilla Claras julklapp kvar att köpa, så i går f.m. åkte vi till stan och köpte det hon önskat plus några till ... och idag så satte vi upp granen och la dit julklapparna. Några tomtar har med kommit fram, så nu börjar det bli lite julstämning här hemma ... =)


I kväll har jag gjort Rocky road, det är så himla gott, något jag varmt rekommenderar om du inte provat, du hittar receptet här.

Det är så skönt, jag känner ingen stress över huvudtaget inför julen. Vi har handlat det vi behöver och i veckan ska jag bara damma och pynta lite och sen är det bara att njuta... =)

Hoppas ni inte sliter livet ur er ... ta det lugnt, det blir jul ändå ... =)

kram Patricia

8 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så mycket köttbullar, dom ser goda ut där dom ligger. Lika bra och göra många när man ändå är igång. Här fattas det två julklappar, och ingen julmat har jag handlat, annars är vi hyfsat klara.
Adventskram
AnnaMaria

Mitt smultronställe sa...

Hej

Mmmm köttbullar... Mycke du har gjort och jättefint verkar ha det så mydigt!!

Hoppas du har en bra fjärde advent, kram camilla.

Mina Gouldsamadiner sa...

Oj här var det julstämning.Så skönt att ni inte känner av julstressen utan bara tar det lugnt och njuter.Det är ju så det ska vara.Jag tar allt med ro här hemma.Ska jobba heeela veckan utan torsdag.That´s life men ledig nyår istället.
Ha en go vecka.
Kram Kicki.

Lena sa...

Jag gjorde också en stor köttbullsvända 2,5 kg :) lika bra när man ändå donar. Tar också julen med ro, den får komma och gå bara, njuter av lite ljus och värme. Kram kram

Uttan sa...

Härligt det ser ut hos Er!

Ja Vi njuter också bara den här veckan Mannen är ledig månd och tisd sen jobbar han onsdag.torsd och julafton men sen ska vi bara vara.

Sköt om Er!
Kram!

Photo by Maria sa...

Ingen stress finns här heller.. Julklapparna är klara förutom till Johannes flickvän, kom jag på nyss.. Men till henne är det ganska lätt så det får inhandlas i morron :-)

Knäck skall göras i en av dagarna här med, Rocky road gjorde jag innan idag (igår)..

Ha nu en fin start på nya veckan..

Kram Mia

Nina sa...

Oj, här var det julfint och julgott, minsann :) Jag får väl kika in här när jag saknar julstämningen vi inte kan ha hos oss ;)

Ha det fint!
Kram Nina!

Anonym sa...

Vilken himla härlig blogg!!! Det är nästan så man kan känna alla juldofter. *ler* Underbart med människor som kan ta julen med ro.
Vi ska ju flytta strax efter nyår och har därför noll julstämning här hemma. Tänkte därför åka bort och fira jul ihop med sambons släkt i år. Det ska bli mysigt! :)
Kram Cicci