fredag 15 oktober 2010


Så var det helg igen... skööönt!

När jag gick hem från jobbet idag så sken solen så skönt, även om det var kallt och friskt i luften. Så när jag kom hem tog jag Rozzi och kameran och åkte ut till Älghagen...igen...ja jag trivs ju där ute... =)


Hösten tar över mer och mer och löven faller mot backen hela tiden, och täcker snart marken...er som här, gångstigarna i hagen...


Det var riktigt skönt när solen sken...men när den gick i moln blev det riktigt kallt, men Rozzi njuter i fulla drag när hon får lufsa runt som hon vill bland ekarna...




Det är inte många löv som skiftar åt det gröna hållet, det mesta är gul-brunt


Och det var så pass kallt att det var en tunn ishinna på de stora vattenhålen som hästarna dricker vatten ur när de går här ute...men Rozzi plumsade ändå ner i ena hålan och badade lite, men då var jag inte med, med kameran... =)


Åh en stor härlig pinne i lagom storlek tycker Rozzi...ju större desto bättre, det ska vara lite att kämpa med om det ska vara skoj, tycker Rozzi... =)




Pinnen gick av, och då kunde man ju springa runt och bråka med den...







I kväll har vi kollat på IDOL...och min absoluta Idol-favorit är Jay och i kväll var han GRYM!!!!!
Jag älskar ju hårdrock, så han är helt i min smak....
Vilken röst han har och vilken pondus på scenen...så jäkla bra!!! Hejja JAY!!! =)

Bild från TV4

I morrn händer något riktigt roligt!!!!!
Jag ska på 30-års klassfest.... =)
Jag kan inte fatta att det är 30 år sen jag slutade 9:an...helt otroligt. Vi har haft klassfest vart 5:e år hela tiden och det är lika kul varje gång att träffa gamla skolkompisar, och alltid kommer någon som inte varit med innan och det är alltid lika kul att se hur vissa förändras, en del är till och med svåra att känna igen. =)
Så, jag ser verkligen fram emot morrondagen... =)

Önskar er alla en riktigt skön helg!!!
Kram Patricia

5 kommentarer:

Uttan sa...

Härliga bilder och vilken glad Rozzi.

Klassfest...skulle jag varit på i lördags men hade absolut ingen lust alls var på klassfest för några år sedan och det var en riktig fyllefest tyvärr.Men Jag hoppas Du får roligt och kläder hittar Du väl där Du handlade sist ;)

Ha det gott!
Kramar!

Malin - Ebbas änglar sa...

Vilka ljuvliga höstbilder du bjuder på! Jag ÄLSKAR ju som bekant hösten =)

Så underbart att gå med hundarna där dom kan få springa löst. Jag tror att det måste vara det härligaste dom vet. Vackra Rozzi mår som en prinsessa ser jag.

Nej, nu ska jag hoppa i bingen för ögonen faller ihop!

Må så gott! Kram Malin

Nina sa...

Jättefina foton!
Så skoj med en klassträff! Vad roligt att ni håller kontakten och ses vart femte år.
Ha det så trevligt på den nu!
Kram Nina!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon
Jag håller också på Jay, och så Elin, finskan med luggen. Så här bra har inte Idol varit förut. Fina bilder från promenaden, blir lika fint väder idag.
Kramar
AnnaMaria

Mina Gouldsamadiner sa...

Visst är det underbara dagar vi bjuds på nu.Det är så härligt att ge sig ut i naturen med vovven och vandra.Hösten är bara underbar när solen är framme och luften är hög och klar.
Tycker oxå Jay är grym.Vilken röst!!!
Kram Kicki.