måndag 12 juli 2010

En varm helg i Snytsbo...

I lördags åkte vi upp tilll svärfars stuga i Snytsbo. Vi hade inte varit där än i år, så det var på tiden... =)

I deras trädgård växer denna fantastiskt söta blomma som jag ska ta skott på till hösten så jag får en egen tuva med STJÄRNFLOCKA, som den heter.

Jag tycker de är helt underbara... =)




Senare på e.m. kom resten av vår familj ut till stugan, sonen Zebba med hög-gravida sambon Ann-sofie och så "lilla" sonen Alex... =)

Här står min älskade familj o pustar i skuggan, framför gäststugan som vi bor i när vi är där på besök.


Framåt kvällen var det dax för lite grillning innan gubbarna och Ann-sofie åkte ut för att fiska Gös på Snytensjön.

Hundarna stannade hemma med mig och bonus-svärmor medan de andra fiskade....
Och Rozzi låg o softade i skuggan...jobbigt för henne i den här otroliga värmen.


Och Clabbe tog det med lugnt i värmen även om han inte påverkas lika mycket som Rozzi av hettan.
Den här bilden har jag lånat av Alex, den tog han när de var ute på sjön och skulle ta sig hemåt igen...så vackert.

Även den här bilden lånade jag av Alex, då min kamera så klart låg inne i gäststugan när de kom hem med fisken. Det blev 2 fina Gösar och några Abborrar och en Gädda... alla fiskare var glada och nöjda... =)


Alex, Zebba & Ann-sofie åkte hem på lördagkvällen medan jag och Nicke stannade kvar. Det blev en lång natt och vi satt uppe länge och pratade med svärfar o bonus-svärmor.
På söndagen kom älsklingens farmor & farfar ut till stugan. Farfar hade fixat något med sågen, så de ville prova den och sågade upp virke som ska användas till bygge av ett litet förråd. Jag förstår inte hur de orkade jobba i den tryckande hettan...själv satt jag i skuggan och läste... =)


Farfar Lennat...87 år och still going strong... =)


Bonus-svärmor, farmor, Rozzi och jag höll oss i skuggan medan gubbarna jobbade... =)

Innan vi åkte hem på eftermiddagen lagade vi fisken som de dragit upp dagen innan och farmor Lilly stekte Gös och Abborre till färskpotatisen från egna landet, sen blev det en jättestor skål med egenodlade jordgubbar och grädde till efterrätt...var proppmätt när vi lämnade bordet... =)

Det var en skön, om än lite väl varm, helg i Snyten.... =)
Hoppas ni alla haft en lika skön helg!
Kram Patricia

4 kommentarer:

Uttan sa...

Fina bilder från Snyten.

Stjärnflockan är en av mina favorit växter och jag har äntligen lyckats få en av överleva.
Men den ser lite tagen ut av värmen vi har och vem är inte det???
Phu...
Har väl aldrig önskat regn och åska så mycket som jag gör nu.
Men Vi har en underbar sommar ändå och Jag njuter verkligen av dessa dagar även om kroppen inte riktigt orkar med värmen.

Sköt om Dej!
Kramar!!!

Lena sa...

Hallå i värmen, jag har avslutat den andra bloggen för jag känner att den vill jag ha ifred till Josefines minne. Kan ju inte bara släppa alla goa bloggisar jag har så jag kommer skriva lite i denna nya blogg och fortsätter så klart att titta in hos dig kram kram

Photo by Maria sa...

Vad härligt ni verkar ha haft det.. och vilka fina bilder..

Kram Mia

Stina sa...

Härliga sommarbilder.:-) Kram Stina