måndag 10 maj 2010

Lite av varje...

Förra helgen hade vi så underbart skönt vår-väder här hemma. Vi höll på i trädgården, rensade ogräs och var till blomsteraffären o köpte lite jord och fröer.

Rabarbern har verkligen fått fart i värmen, nu kan man göra paj och annat gott, men det har inte blivit något gjort än...men man kan, om man vill och har lust... =)


Jag har inte gjort i ordning något land sen vi köpte huset, men tycker det är lite kul med odlingar och tänkte jag skulle göra ett litet försök.
Så gubben fick ta fram en gammal pall-krage som vi fyllde med ny bra jord och så satt jag lite morötter, persilja och dill...och så hade jag köpt en gräslöks tuva...gräslök är ju sååå gott, och ett måste till sommarens matjessill... =)

Nu återstår bara att se om det kommer upp något annat än ogräs i lådan... =)


I rabatten händer det massor just nu, och Gullvivorna har börjat knoppa sig och någon har till o med slagit ut...de är en av mina favoritblommor.


En annan favorit är Fänrikshjärta, och de har med redan börjat blomma... =)



I torsdags förra veckan, var jag inbjuden till Anna, som tagit över Milas Hårstudio i Örebro. Hon hade lite jippo med Öppet hus och jag var där och visade mina Capri-kläder...här står jag försöker få ordning på galgarna


Anna ville göra något med mitt långa hår...så hon gjorde en uppsättning...


Det är så roligt när någon vill göra något med håret, det blir ju bara uppsatt i hästsvans av mig i vanliga fall... =)
Idag har vi haft väldigt växlande väder...ena stunden regnar det och nästa skiner solen, men det är kallt o ruggigt ute, så nu längtar jag efter mer sol och värme... =)

Hoppas ni alla har det bra!
Kram Patricia

7 kommentarer:

Nina sa...

Vilken fin uppsättning! (Å snygga naglar hade Anna såg jag med :))

Kul å höra lite ifrån dig mellan varven :)
Kram Nina!

Mina Gouldsamadiner sa...

Gud så kul med lite egna odlingar.Både morötter och gräslök älskar jag men inte dill och persilja.Ha en härlig vår.Hoppas Rozzi mår bra.Kram Kicki.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Är du också en som brukar ha svans, samma här. Snygg blev du i nya uppsättningen, och så är det så skönt när någon håller på med håret. Och vilken stor rabarber, den trivs där.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Uttan sa...

Så Ni har sått frön.Här har de inte kommit ner i jorden än för Jag tycker det har varit så kallt men i morgon om vädret tillåter så ska Jag peta ner dem i mina "buttar"
Så långt hår Du har.Mitt blir kortare och kortare för varje gång jag klipper Mej.
Jag är väldigt håröm så Jag gillar inte att gå till frissan men hon vet det hon som klipper Mej så hon är väldigt försiktig.

Är allt bra med Rozzi?
Här är det full rulle på vovvarna hos Svärföräldrarna.
Våran Manne har full upp för Hans faster löper.(deras Trixie).
Men han kan inte göra några valpar för han blev aldrig könsmogen men lite kär och tossig blir han ändå.

Ha det Gott!
Kramar!

Lena sa...

Hej min vän:)Oj vad jag ser att våren kommit bra mkt längre hos dig, ändå är det inte så långt mellan oss. Men allt är så sent i år, här har inte alls rabarbern kommit igång än.Värsta fina bruduppsättningen i håret;) själv har jag just klippt en kortare page då jag alltid iaf hade det uppsatt, ovant men skönt. Hoppas fina Rozzi mår bra också kram kram

Stina sa...

Så mysiga och härliga bilder...allihop!;-) Kram Stina

Huset vid ån sa...

Visst är det skönt att bli ompysslad i håret....Fina bilder från din trädgård också, där hade det hänt mycket....Vårkramar Therese