söndag 23 maj 2010


I fredags fick jag ett paket med posten...i paketet fanns den här Klematisen, som jag fick för att jag tog en prenumerations på en trädgårdstidning.

Jag hade helt glömt bort det hela och förra helgen stod vi och tänkte köpa en Klematis men sa att vi skulle vänta till vi bygger om entrén på baksidan...så nu får vi sätta fart med entrén så jag får ner den här i backen inom kort... hi hi...fin var den i alla fall.



Vilket väder det var i går...helt underbart.
Efter frukostbestyren så åkte vi till blomsterhandeln och köpte jord och lite växter till byttorna på uteplatsen...och så hade de rea på lite växter så den här söta Mini-Rhododendron fick följa med hem... =)


Vi har tre stora äppelträd och de blommar för fullt nu...det här trädet är "värst"...så himla fint, helt översållat med vita blommor...

Och några insekter gör sitt jobb i alla fall...här en humla som for runt bland blommorna... =)


Mitt på dagen kom stora sonen med sambo hem på besök, och de hade med sig god glass till kaffet... *gillas*
Hundarna busade som vanligt och Clabbe är terrier ut i klo-spetsarna... husse busade lite med "Agda" och Clabbe släpper inte greppet i första taget...är man terreier så är man... =D


Flying Clabbe...


Det var ju så otroligt varmt, så vi tog fram vattenspridaren så hundarna kunde svalka sig...och det är poppis att försöka fånga vattenstrålarna... =)









Clabbe vill oxå vara med o försöka fånga strålen...


Framåt kvällen tog vi fram grillen och åt lite gott, sen var vi helt slut när Zebba & Ann-sofie åkt hem och landade tungt i soffan...det tar på krafterna att vara ute hela dagen i solen och värmen och hålla på i trädgården med planteringar och ogräsrensning... =)

Idag har vi varit och firat vår gudson Calle som fyllde 9 år i veckan, men han var på semester med sin farmor & farfar (mina föräldrar) i Alcudia och kom hem först i går...så det blev en massa gott fika som vanligt och nu blir det lite TV i soffan innan det är sov-dags... =)

Hoppas ni alla haft en skön helg!
Kram Patricia

8 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Vad kul hundarna har.. Minns hunden jag hade när barnen var små, hon älskade att bita sig fast i tex en strumpa och så skulle man snurra henne..

Jag köpte en klematis som jag glömde att plantera och nu ser den rätt död ut men skall testa att gräva ner den ändå, kanske den vill återuppstå :-)

Ha nu en bra måndag..

Kram Mia

Lena sa...

Härligt:) kommer ihåg när barnen var små de ville alltid fara runt i vatten spridaren, då är det sommar. Vår klematis är säkert 20 år och blommar för fullt varje år, trots min dåliga skötsel;) kram kram

Stina sa...

Härliga bilder, allihop.:-) Kram Stina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var roliga hundbilder, syns att dom roar sig. Vatten tror jag alla tycker är kul. Mini-rhododendron var nägot nytt, det ska jag titta efter nästa gång jag är och köper blommor. Tack för tipset.
Kramar
AnnaMaria

Maritha sa...

Vad vackert med de blommande Äppetträden, snart får vi kanske se något här också men nu är det Häggens tur hos mig.

Så härligt för hundarna att svalka sig i värmen!

Kram Maritha

Lisas torp sa...

Oj, så det blommar hos dej och så kul med klematisen!

Så roligt att se hundarnas reaktioner på vattenspridaren! De är verkligen jätteroliga!
Ha en fin vecka!
Kram
Lisa

Stina sa...

Tack snälla!:-)
Hoppas att du också får en bra dag.
Kram Stina

Mina Gouldsamadiner sa...

Älskar klematis.Har en i en kruka på altanen som har överlevt i sin kruka i 2 år i rad.Visste inte att det fanns minirhododendron.Va häftigt.Så fint med all blomning i eran trädgård och gud så kul hundarna har det i vattenstrålarna.Köpte en barnbassäng till Olga förra året när det var så varmt.Men vågade hon gå i där?Nä ä då...Kramiz.Fortsatt njutning av våren.