söndag 7 mars 2010


Idag har vi varit och hälsat på min ena moster o morbror, ute på Tidö Lindö i Västerås. De håller på och flyttar in till stan och hade lite möbler o annat över som de ville bli av med och vi hade bilen full på hemvägen. Fick en gammal spinnrock, 2 stora läckra lampfötter, en massa dukar, ett stort och vackert gnistgaller i smide, en gunghäst och....

...och den här fina gamla Kamferkistan, som hon speciellt ville att jag skulle "ärva" efter henne. Hon hade fått den av min mormor o morfar (hennes föräldrar) i present när hon fyllde 21 år...och det var ju läääänge sen, och hon vill att den ska stanna i släkten och ville därför ge mig den... =)

Jag tog gladeligen emot den, den är jättefin och ska stå i fotänden till sängen och fyllas med plädar... =)


Innan vi åkte hem följde vi med dem upp i deras nya fina lägenhet inne i stan och blev bjudna på god fika och en trevlig pratstund.


På hemvägen handlade vi lite, och de sålde apelsiner för bara 7:-/kg, så det fick följa med 2 stora påsar hem, som ny fått fylla mitt stora fina fruktfat som jag fick när jag fyllde i vintras...


De är inte bara vackert gula, de var väldigt goda med... fyllda med smarriga C-vitaminer... =)


Sen har jag varit på Yoga i kväll, lika skönt som vanligt, och nu blir det lite slappa i TV-soffan och ladda inför morrondagen...först jobba och sen har jag en klädvisning på kvällen... =)


Hoppas ni haft en skön helg!!
Kram Patricia

8 kommentarer:

Nina sa...

Jättefin ju, den där "vad den nu hette" kistan :)

Ja, apelsiner är goda ett tag till, men snart får man göra juice av dom istället. Gott det med :)

Ha det toppen!
Kram Nina!

Photo by Maria sa...

Vilken fin kista.. Blir ju perfekt att ha och lägga filtar och kuddar i..

Apelsiner är ju inte fy skam, jag älskar apelsiner och precis nyss åkte det ner en i magen på mig.. c-vitaminer behöver ju jag nu i mängd..

Ha nu en fortsatt bra kväll och en goer natt..

Kram Mia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en fin kista och en snäll moster som gav bort den. Jag gillar också apelsiner, nu har jag köpt blodapelsiner ett tag, gott!
Kramar
AnnaMaria
Ps, har inte glömt utmaningen, men det går trögt

Uttan sa...

Vilken fin kista kommer att bli fint den är verkligen vacker att se på.

Frukt e gott jag äter minst två apelsiner om dagen de är ju underbart goda nu.

Natt i Natt!

Kram!

hemma hos lilla mej sa...

Gomorron!Vilken fin kista du har fått.vad vacker att se på kanon.Ja apelsiner,kiwi och andra frukter får mina Änglar ett stort fruktfat till frukost.Gillar dom nyttigt och gott.ha en skön måndag varmkram Rita ♥

Stina sa...

Det var minsann en fin kista.:-) Kram Stina

Anna sa...

Det verkar som du haft en trevlig helg, det har vi med haft. Grattat farfar och handlat skor till Liten. Kistan var verkligen läcker. Häftigt att ha så fina saker i släkten. Det är något jag kan sakna, vi har inget sånt.

annashusidingtuna sa...

Det var ett riktigt fint arv!!!Blir ju perfekt förvaring i ert sovrum som du tänkt!
Ha en bra dag
Kram Anna