söndag 17 januari 2010

Länge sen...


Tack alla gulliga för alla hälsningar och gratulationer och funderingar vart jag tagit vägen de senaste dagarna... =)

Jag har kännt mig lite sliten och inte orkat blogga, knappt inte varit inne och läst några bloggar heller. Jag har haft lite annat omkring mig och försökt tagit det lite lugnt med... =)

Men jag har inte bara suttit på hela ryggen även om det blivit många timmar i soffan...har sån jobbig värk i vänster arm-axel och får ju så klart ondare så fort jag gör något...

Men härom dagen fick jag lust att baka muffins...var så sugen på något gott helt enkelt... =)
Och jäklar vilka goda muffins jag fick till...med stora bitar hackad vit choklad o hackad mandel i smeten, och sen creme cheese frosting uppepå...mmmmm...så goa de blev!!.. =)



Här i våra trakter är naturen otroligt vacker just nu...det är rena rama Winter wonderland med all snö-frost på träden...sååå vackert!!!
I fredags hade jag med mig kameran när jag gick till jobbet...och tog den här bilden på promenaden till jobbet...jag har mitt kontor i huset till vänster precis vid skogen...min barndoms skog... se så vacker den är i sin vinter skrud!!


När jag kom hem från jobbet fortsatte jag fota hemma i trädgården... en av alla våra enorma Mistlar... i vinter skrud...


En frostklädd liten gren..


Ja bilderna talar för sig själva...





I går blev det en tur till IKEA...vi har så dåligt med skåp i vårt nuvarande kök och bestämde oss för att köpa ett "avlastnings bord"...och det fick bli det här...och det känns bra med lite extra hyllor att ställa saker på... =)


När jag putsade köksfönstret o böt bort julgardinerna så såg jag att en av Paraply araliorna fått en stor blomknopp!!! Jag har nog aldrig sett en Paraply aralia blomma, men Googlade och såg att de tydligen kan göra det...så det ska bli spännande att se vad det blir när den slår ut... =)


Nu kommer ju snart Vårkollektionen från Capri in i butiken, och idag har de lagt upp katalogen på den nya och omgjorda hemsidan (Capri´s hemsida)...så nu kan ni bläddra i den nya fräscha Vårkatalogen om ni är nyfikna... =)
Klicka på bilden...


I veckan, och i kväll har jag haft lite telefontid här hemma...ringt upp gamla och nya värdinnor som vill boka Capri och PXC visningar. Alltid lika kul att få fylla kalendern med bokningar... =)
Vill DU boka en visning...så är det bara att höra av sig!

Hoppas ni haft det bra även när jag inte varit här inne på Bloggen...ska lägga mig nu men kikar in hos er andra i veckan... =)
Kram Patricia

9 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Tar du dig ner här så kan jag ha en visning ;-)

Ja vintern är vacker men nu är jag trött på den.. Vill att våren skall smyga sig på nu, men får nog vänta lite med det antar jag..
Men vackra bilder har du fått till..

Bra med avlastningsyta i köket, känns som man alltid behöver det hur stort kök man än har..

Ha nu en bra start på den kommande veckan..

Kram Mia

Malin - Ebbas änglar sa...

Skönt o höra att allt är ok =)
Bloggandet har sina ups and downs, precis som livet =)

Jag håller nog med Mia, vintern är ljuvligt vacker, men visst längtar man efter våren.

Ha det nu så bra. Kram Malin

Anonym sa...

Det känns evigheten att inte se dig. Hur mår du då nu? Hoppas ondan blir bättre. Kanske du måste rör på dig, kanske? Bara undrar.

Jodå! Herr Frost kom och stannar att vår omgivning är såååå vacker. Jag älskar frosten bäst.

Nu får du ha en go kram från mig och ha en mysig kväll.

xoxo

Uttan sa...

Så glad att få höra från dej har faktiskt funderat hur det var med Dej.
Men så är det ibland orken räcker inte till allt.
Så vackra bilder Du visar jag har fotat massor den här vintern för det har varit så vackert.
Goda ser muffinsen ut som Du bakat.
Fiffigt avlastnings bord vi har ett liiitet i köket ert var mera rejält.
Har kollat nya kollektionen oj så mycket fint det fanns där.

Ha det jätte bra!
Kramar!

Lena sa...

Ja såg att du var lite igång igen;)Ja visst är det som med kroppen och blogen...allt går liksom lite på halvfart;) fina bilder har du iaf som piggar upp som alltid..kram kram

Vilsen sa...

Skickar en hälsning...

AkH sa...

Underbara vinterbilder, fastnade verkligen för bilden med misteln!
Ha en skön helg!
Kram Anna-Karin
hemochting

Uttan sa...

Kikar in för att ge Dig en KRAM!

Lisas torp sa...

Trist att du inte mår bra, jättejobbigt att gå med värk!

LJuvliga vinterbilder du visar - som i en saga!!!

Hoppas att du piggar på dej!
Kram
Lisa