tisdag 22 december 2009

Dan - före dan - före dopparedan...


Ja, idag är det Da´n - före da´n - före doppare da´n.... Nu är det nära... =)

På mitt nya jobb...min familjs fastighetsbolag...där har alltid hyresgästerna fått en julblomma till jul, som tack för året som varit. En fin gest tycker jag... =)
Och pappa beställer alltid några extra blommor, så jag fick en jag med... =)


I söndags slog jag in lite julklappar...har fått klart de flesta, har bara några kvar att slå in, men alla inköp är klara...det känns skönt att kunna släppa den biten... =)


Vi ska fira jul hemma hos mina föräldrar, och vi har lite knytis då, och jag fick på min lott att göra julgodiset... =)

Så i går kväll satte jag fart och gjorde Muscavadotryfflar, Jordgubbsmarmeladkonfekt och glutenfria Müslitoppar. Av någon underlig anledning har jag inte fotat det inser jag nu... =)

Men när jag står där i köket och fixar så tänder jag alltid ljus och myser... På stora köksbänken vid spisen står en gammal nysilverbricka med lite smått och gott...och den fina stenen till höger fick jag av min yngsta son för flera jular sen...den tycker jag jättemycket om!! Det står "Världens bästa mamma" på den... *ler*


Och på skänken i köket står det alltid ett ljus tänt...ett stort blockljus räcker i väldigt många timmar.. =)


Idag efter jobbet så kom stora sonen Zebba hem och hälsade på, med sig hade han deras lilla Clabbe...och Rozzi och han fick busa av sig ute i snön...oj va kul de hade, och oj så mycket spring de hade i benen... =)


Full fart så snön yr...


Clabbe tog några ärevarv för han var ju snabbare än Rozzi... =)


De turas om att jaga varandra... =)

Så härligt att vi får en VIT jul!!!... =)

I kväll har jag gjort knäck...så nu har vi julgodis så vi klarar oss på julafton... =)

Microknäck är en underbar uppfinning...8-9 minuter i micron så är det klart...och blir alltid perfekt lagom hård...smaskigt med massa mandel i... =)

I morron är jag ledig...ska städa lite och ta fram julgranen och bara mysa med familjen... =)
Skönt med lite långledigt...jobbar måndag-tisdag nästa vecka men det är ju bara några timmar, så vi får rå om varandra mycket de närmaste 2 veckorna...så skönt!!
Sitter just nu med en sprakande brasa i öppna spisen, en massa tända ljus och Peter Jöbacks julkonsert på TV...kan inte bli mycket bättre... =)
Önskar er alla en underbar Jul om vi inte hörs mer före jul.
Kram Patricia

9 kommentarer:

Nina sa...

Vad härligt dom hade i snön, Clabbe och Rozzi :)

Önskar dig med en fin jul och skön ledighet!
Kram Nina!

hemma hos lilla mej sa...

Vad mycket fint du visar.Blomma från pappa.Fina paket.Goda knäck va gott.Missade helt Peter Jöback-Önskar dej en riktigt fin jul och ledighet vännen Bamsekram Rita♥

Uttan sa...

Så roligt att se att Rozzi är i farten och har Jätte kul!

Har aldrig provat koka knäck i micron, så det är bra?
Nått särskilt recept eller?

Ja nu ska man mysa och njuta av det vackra vi har utanför.

Sköt om Dej!
Kram!

Photo by Maria sa...

Så kul de har hundarna..

Julklapparna är inköpta, förutom en som jag måste ta i morron, men jag vet vad jag skall ha.. och så har jag ett par jag behöver slå in..

Njut nu av lillejulafton..

Kram Mia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Som du vet så gillar jag bilderna med era hundar, kul att Rozzi fick en bus-kompis. Låter mysigt med knyt, och det var mycket gott du gjort.
Önskar dig och din familj en riktigt God Jul
Stora julkramen
AnnaMaria

Lena sa...

Mmmm så mkt gott julgodis.Ja visst är det härligt att julen blir vit. Hundrana verkade trivas i snön:) ha nu en härlig jul och njut av lite ro..Kram kram

oumberligating sa...

Nu har jag exakt en timme på mig innan den "stora Julbataljen" brakar igång i det Olofssonska hemmet, så den timmen ska jag nu ägna mig åt att önska alla mina gamla och nya Vänner i Bloggvärlden en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!
Kram ifrån Peter!
Som sagt ha det som bra som det bara går och var rädd om dig och de dina!

Anne Reeves sa...

Merry Christmas to you too, Patricia! I love the little baked cups and the eggnog (white hot chocolate?) looks dreamy. Enjoy every moment! Love, Anne

Hanna sa...

En riktigt God Jul!
Kram
Hanna