lördag 19 september 2009

En underbar lördag...


Vilken underbar dag det varit idag... Helt otroligt, närmare 20 grader varmt i skuggan och det är ändå den 19 september idag.

Efter frukost och dusch så åkte vi upp till svärfars stuga utanför Norberg. Vi har inte varit där på hela sommaren och både svärfar och bonus-svärmor har fyllt år nyligen, så vi köpte med en stor fin blomma och åkte och hälsade på hos dem.

Det var så varmt och skönt och vi satt ute i stort sett hela dagen. De var barnvakt till barn-barnet Benjamin som är 3 år och han höll låda hela dagen...jösses va han pratade... ha ha.

Rozzi var så duktig, hon är ju inte alls van vid små-barn och har bara träffat Benjamin lite kort vid 2 tillfällen ... men nu var han på henne och lekte och tjoade och slet och drog i henne, tog hennes leksaker och ben och var på henne nästan hela tiden...och hon bara fann sig och tittade på mig ibland när hon tyckte han var jobbig så jag fick säga till honom att låta henne vara ifred lite. Men så skönt att hon var lugn och snäll och förstod att vara försiktig med lill-killen... =)

I bakgrunden på bilden syns svärfar och älsklingen... de höll på med att lägga plintar för det kommande förrådet som ska byggas vid skogsbrynet...och jag fick gå och hjälpa dem få ordning på måtten för diagonalen stämde inte...tur man är snickar-dotter, det blev rätt på engång när de gjorde som jag sa ... hi hi.


Och här har vi bonus-svärmor med barnbarnet Benjamin, som lekte polis hela eftermiddagen, och satt mig och svärmor i polisbilen stup i ett... ha ha.
(ursäkta bildkvalitén, hade ingen kamera med så jag fotade lite med mobilen)


I stugan hittade jag även ett Plommonträd som jag inte sett under de 6 år jag varit i stugan... ha ha. Och där fanns massor med gula fina plommon, så jag plockade med mig en påse hem och i kväll har det kokats en liten sats med plommonsylt.... mums!


Nu är det softa i TV-soffan resten av kvällen och i morron står det Yoga på schemat kl 16.30...ska bli sååå skönt!


Må så gott!
Kram Patricia

5 kommentarer:

Nina sa...

Jag tror att djur känner på sig är dom ska vara försiktiga. Dom är så kloka, våra djurvänner!

Vilken härlig dag ni fick med sol och en 3-åring som underhöll hela dagen, vilken energi :) Varför försvinner den energin med åren?? Haha!

Hoppas ni får en härlig söndag!
Kram Nina!

hemma hos lilla mej sa...

Vilken mysig lördag med en 3-åringsom underhåller hela dagen.Vilken energi dom har dom små liven.Vad gott med plommonsylt.Visst är det väl skönt detta sommarvädret.....Ha en skön och mysig söndag kramizar ~~~~~RITA~~~~~.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så snäll Rozzi var med lill-killen, en 3-åring kan nog vara lätt tröttsam för en vovve. Och säkert kul också. Din sylt ser god ut, gula plommon brukar vara så söta och goda.
Ha en fin söndag
Kramar
AnnaMaria

Photo by Maria sa...

Men Patricia.. Hur kan du åka iväg utan kameran ? ;-)

Vilken härlig dag ni hade.. Tre åringar brukar vara bra på det där med att prata ;-)

Skönt att Rozzi var snäller, att ta mat, ben och leksaker är ju inte alltid så kul men det är så här det skall vara.. Hon är en hund med bra ledare :-)

Hoppas din söndag är lika bra som gårdagen..

Kram
Mia

Photo by Maria sa...

Det finns en utmaning till dig på min sida om du orkar och har lust :-)

Kram
Mia