fredag 31 juli 2009

Sat Nam Rasayan


I kväll har jag varit på något väldigt intressant... =)

Jag har gått på FibroYoga under flera år men haft ett uppehåll 1 år pga mina arbetstider, då den yoga jag gick på var på dagtid o.s.v.

Jag har saknat Yogan jättemycket och framför allt mina Yoga-vänner och världens underbaraste människa och Yogalärare Ulrica Gulz....

(bild lånad från Ulricas hemsida www.shanityoga.se)

Nåväl, i kväll var jag och min svägerska Anne på s.k. Yogisk Healing Workshop, eller Sat Nam Rasayan som det egentligen heter, nere på Ulrikas Yogastudio som heter Shanti Yoga, här i Kungsör...

(bild lånad från www.shanityoga.se)

Vi höll på i 5 timmar och gick igenom vad Sat Nam Rasayan är och hur man går till väga. Det var både intressant, jobbigt och svårt...men mycket givande.

I halvtid hade vi en liten fikapaus och jag drack en kopp Yogi Te Classic som är så gått, köpte även med mig en förpackning hem för mitt Yogi te hade tagit slut.
Och så var Shanti-butiken öppen och jag köpte äntligen den efterlängtade Spikmattan som jag länge pratat om att köpa... =)

Se vilken fin Prana Spikmatta jag köpte...


Och så här ser den ut när man fäller upp den...


Måååånga piggar är det... =)

Jag har inte provat den än men ska göra det i morron och det ska bli såååå spännande och se hur det känns att ligga på alla piggar. De känns sylvassa när man känner på dem med fingrarna men det ska nog gå bra... =)

Nu är jag riktigt trött efter kvällens Workshop och alla mentala övningar så nu säger jag Godnatt till er all vänner.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kostade den?

Anonym sa...

Hmm det är jag som är senil..glömde lämna namn efter mig CATHRINE va det som undrade priset

Uttan sa...

Nått sånt finns då inte att gå på häromkring.
Men det är nog bra med Yoga.
Ska bli spännande att höra vad du tycker om spikmattan sen.
Är uppe för jag har helt plötsligt blivit full av nässaleutslag överallt det kliar så man kan bli tokig.
Kram!

Mina Gouldsamadiner sa...

Uj uj uj,den spikmattan ser vass ut.Men spännande.Tänk vad grejer det finns.Verkar skönt med yoga.Har aldrig provat på det.Lycka till.Kramiz.

hemma hos lilla mej sa...

Ska bli spännande att höra vad du tycker om spikmattan.Jag älskar ju min.Verkar skönt med yoga-Ha det gott vännen och lycka till kraizar ~~~~~RITA~~~~.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Huga, det ser vasst ut.. men jag har hört att det är bra. Fin färg var det i alla fall. Tror att Yoga är bra, har dock aldrig provat.
Ha en bra lördag, kanske du provar mattan.
Kram AnnaMaria

Photo by Maria sa...

Vilken härlig dag.. Jag har aldrig testat Yoga men har funderat på det.. Friskis har ett yogapass så man kanske skulle satsa på det..

Spikmatta är en önskan här med.. Kanske får önska det i födelsedagspresent i november för jag tycker de är lite dyra för min kassa men jag tror att de är bra..

Ha nu en bra lördag..

Kram
Mia

Suzan sa...

man kan också tävla om en spikmatta, i min blogg o få den alldeles gratis =)
13:e aug drar jag en vinnare =)