tisdag 21 juli 2009

Lavendelpyssel - Grått - Regn - Blåst...


Idag har det varit grått, blåsigt och regnigt i stort sett hela dagen.... inget vidare sommarväder med andra ord...

På förmiddagen bestämde jag mig för att gå ut och plocka lite Lavendel för att prova att göra en s.k. Lavendelgömma som jag läst om på Mamma Millans blogg...


Och jäklar vilket pillergöra det var...jag var nära att ge upp efter en kort stund men sen gick det lite lättare. Inte blev den så fin heller men övning ger ju färdighet så jag får göra fler och så ska jag sätta en fin rosett runt istället för den här tråkiga rosetten... =)


Lavendelkorgen tog jag med mig och gav till min svägerska när vi åkte ut till deras sommarstuga framåt eftermiddagen. Jag tog även med mig nybakade Bullar och Morotskaka...uppskattat... =)

I stugan var det ännu blåsigare än här hemma och det regnade nästan hela kvällen. Det gick vita gäss ute på Hjälmaren...


Gick en sväng i deras trädgård och fotade lite...bl.a. dessa vackra Allium, som vajade i blåsten...


Nu var det ju inget badväder precis, men min käre gudson Calle tjatade om att få poolen uppsatt som han fått av mig och Nicke...så Nicke gick med honom ut i regnet och blåste upp poolringen och sen började de fylla poolen men vattenpumpen ville inte fungera som den ska så det blev inte mycket vatten och Calle får nog vänta med att bada till bättre väder i vilket fall... ha ha


Magnus & Annes hundar...gammelmannen Elis och yrvädret Sigge...


Slutligen en bild på det fina däck brorsan håller på att bygga mellan stugan och Växthuset... Grillen har fått en egen fin liten hörna...


Vi trotsade vädret och grillade kycklingspätt...men satt inne och åt.. =)

Hoppas ni haft en bra dag!

9 kommentarer:

♥ Pia... sa...

hej en sån där lavendel..vad den nu hette??..tänker jag göra varje sommar..men inte blir det nån gjord..tro att det är för svårt ..hur gjorde du var fann du beskrivningen.....din var jättefin..Kram..Pia

Uttan sa...

Vilken fin lavendel korg.....
Ja det har blåst rejält i dag...så nu blir det nog fint i morgon får vi hoppas.
Mysig grill hörna din bror gjort.
Sköt om dej!
Kram!

hemma hos lilla mej sa...

Vilken fin lavendelkorg.Himla duktig du är.Vad skoj ska du virka eller sticka sjal vilken färg.Jag gör gråa och vita mormorsrutor himla skoj.Verkar som du haft en mysig dag.ha en skön kväll och en mysig onsdag vännen kramizar ~~~~RITA~~~~

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hejsan svejsan!!♥
så kul du ville pröva...blidde ju visst fin!! ja visst är det pillrigt värre!! ska köpa band o öva lite mer jag med!


mysigt med grilning så...var ett tag sen här nu...så trist med vädret ju!!

dax attnana nu...kramis!!♥

Pixi sa...

Vad fin gömman blev !! Måste pröva det nån gång!!Ja man kan undra vart det vackra vädret tog vägen?? Ha en bra dag!! =)

iLLi sa...

Lavendel är underbart!

kram

Chubby Chieque sa...

Verkligen en fin lavendel korg. Det är svårt med pyssel men kul eller hur?

Just nu jag hade precis gjort ett pärlarmban och en ring...Just det! jag glömde att lägga upp dem i dagens inlägg. Snart mina galgar är oxå färdig men pyssel är ju som min terapi.

Hoppas Ni hade solen där även blir moln då och då!

kram mas

Photo by Maria sa...

Den blev ju jättefin din lavendelgömma, förstår att det var ett pillegöra med den..

Du har en award att hämta i min blogg :-)

Ha nu en riktigt bra torsdag..

Kram
Mia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Förstår att det är pilligt och göra en lavendelstav. Fick en på posten idag och jag ser ju hur mycket jobb det är. Men vilken doft, wow. En sån mysig grillhörna ni har, kan tro att ni äter inne idag också. Vi har regnat hem från stugan ett tag...
Kramar AnnaMaria
Ps kul foto när vovven biter i kompisens öra.